9.5 C
Volos
Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, 2025

«Ζητώ συγγνώμη από όλους όσοι μπορεί να προσβλήθηκαν» – Οι ηθοποιοί που «εκτέθηκαν» λίγο πριν τα Όσκαρ

Date:

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δεν είναι η πρώτη φορά που η επικαιρότητα πριν τα βραβεία Όσκαρ απασχολείται με «σκανδαλάκια» και λάθος δηλώσεις ή εσκεμμένες τακτικές.

  • Κάρλα Σοφία Γκασκόν, καλύτερη ηθοποιός για το «Emilia Pérez»

Η τρανς πρωταγωνίστρια του γκανγκστερικού μιούζικαλ «Emilia Pérez» είχε ήδη εισπράξει κάποια αρνητικά σχόλια σχετικά με την απεικόνιση της ταινίας στο Μεξικό, όπου διαδραματίστηκε αλλά δεν γυρίστηκε, καθώς και για το αν ήταν ή όχι ένα βήμα προς τα εμπρός για την εκπροσώπηση των τρανς.

Ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης Ζακ Οντιάρ ζήτησε συγγνώμη και η διαμάχη δεν φάνηκε να πλήττει τις πιθανότητες της ταινίας για Όσκαρ, καθώς ηγήθηκε στην κούρσα των βραβείων με 13 υποψηφιότητες, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης ηθοποιού για τη Γκασκόν.

Ωστόσο, λίγες ημέρες αργότερα, ένας δημοσιογράφος επιθεώρησε το feed της Κάρλα Σοφία Γκασκόν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βρήκε μια σειρά από εμπρηστικές αναρτήσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας που περιέγραφε το Ισλάμ ως «εστία μόλυνσης για την ανθρωπότητα που πρέπει επειγόντως να θεραπευτεί» καθώς και υβριστικά σχόλια για τον δολοφονημένο Τζορτζ Φλόιντ.

Από τότε η Γκασκόν ξεκίνησε μια περιοδεία μεταμέλειας, συμπεριλαμβανομένης μιας δακρύβρεχτης, πολύωρης συνέντευξης στο CNN στην οποία δήλωσε: «Ζητώ ειλικρινά συγγνώμη από όλους τους ανθρώπους που μπορεί να αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι από τον τρόπο με τον οποίο εκφράστηκα στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον» -ωστόσο φαίνεται ότι δεν υπάρχει τρόπος επιστροφής.

  •   Άντρια Ράιζμπορο, καλύτερη ηθοποιός για την ταινία «Όσα Φέρνει η Ζωή»

Στην κούρσα για τα Όσκαρ του 2023, η Ράιζμπορο επωφελήθηκε από τους κανονισμούς της προεκλογικής εκστρατείας που επέτρεπαν στις διάφορες εκδηλώσεις να φιλοξενούνται πρωτοκλασάτα ονόματα και έτσι να προσελκύουν μεγαλύτερη προσοχή από τους ψηφοφόρους και τα μέσα ενημέρωσης από ό,τι θα μπορούσαν.

Η συμμετοχή της Ράιζμπορο σε μια ταινία που πιθανότατα θα περνούσε απαρατήρητη, ενισχύθηκε από τις Γκουίνεθ Πάλτροου, Κέιτ Γουίνσλετ και Έιμι Άνταμς, ενώ η Κέιτ Μπλάνσετ την ανέφερε ονομαστικά σε μια δική της ευχαριστήρια ομιλία.

Στην αρχή έπιασε: η Ράιζμπορο πήρε υποψηφιότητα καλύτερης ηθοποιού, απέναντι στην Κέιτ Μπλάνσετ, τη Μισέλ Γουίλιαμς και την τελική νικήτρια Μισέλ Γιο. Αλλά σχεδόν αμέσως ξέσπασε μια τεράστια διαμάχη, αφού οι ακτιβιστές κατηγόρησαν τα Όσκαρ για ρατσισμό, καθώς η ένταξη της Ράιζμπορο έγινε εις βάρος της Βαϊόλα Ντέιβις για το «Η Γυναίκα Βασιλιάς» και της Ντανιέλ Ντίντγουίλερ για το «Till». Η οργή ήταν τέτοια που ήταν σαφές ότι η Ράιζμπορο δεν είχε καμία πιθανότητα να κερδίσει.

  • Το Πράσινο Βιβλίο (Green Book), καλύτερη ταινία

Έχοντας βγει γρήγορα από τις παγίδες με το κορυφαίο βραβείο στο φεστιβάλ κινηματογράφου του Τορόντο (πρακτικά εγγύηση για μια υποψηφιότητα για Όσκαρ), το υποτιθέμενα συγκινητικό δράμα φυλετικής συμφιλίωσης για έναν λευκό οδηγό και έναν μαύρο πιανίστα στο βαθύ νότο της δεκαετίας του ’60, άρχισε να μπλέκεται σε μια σειρά από αντιπαραθέσεις καθώς η κούρσα για τα βραβεία του 2019 θερμαινόταν.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Πίτερ Φάρελι, ζήτησε συγγνώμη μετά από άρθρα εφημερίδων της δεκαετίας του ’90 που έδειχναν ότι ήταν ενθουσιώδης «αποκαλυπτής» των γεννητικών του οργάνων χωρίς να του ζητηθεί κάτι τέτοιο, ο συν-σεναριογράφος Νικ Βαλλονγκά (γιος του πρωταγωνιστή της ταινίας) αποδείχθηκε ότι είχε υποστηρίξει μια ψευδή κατηγορία του Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με τους μουσουλμάνους του Νιου Τζέρσεϊ που επευφημούσαν την 11η Σεπτεμβρίου και ο φιλελεύθερος πρωταγωνιστής Βίγκο Μόρτενσεν χρησιμοποίησε απερίσκεπτα τη λέξη «νέγρος» σε μια προβολή της ταινίας.

Το πιο επιζήμιο, ίσως, ήταν η εμφάνιση μιας αναφερόμενης φράσης του ηθοποιού Μαχερσάλα Αλί που ζητούσε συγγνώμη για τον ρόλο του, λέγοντας: «Έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα με το υλικό». Η δυναμική του Πράσινου Βιβλίου το άντεξε πάντως, κερδίζοντας τρία Όσκαρ – καλύτερης ταινίας, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερου δεύτερου ανδρικού ρόλου – αλλά είναι βέβαιο ότι ο χρόνος δεν αγάπησε την ταινία.

  •  Zero Dark Thirty, καλύτερη ταινία

Αφού η προηγούμενη ταινία της The Hurt Locker κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας, η σκηνοθέτις Κάθριν Μπίγκελοου αναμενόταν να οδηγήσει αυτή τη δυνητικά δημοφιλή ταινία για το κυνήγι του Οσάμα Μπιν Λάντεν σε οσκαρική δόξα το 2013.

Στην πραγματικότητα, η ταινία έγινε πολιτικό ποδοσφαιράκι, προσελκύοντας αντιδράσεις από όλο το φάσμα για την υποτιθέμενη υποστήριξη των βασανιστηρίων, τους ισχυρισμούς ότι χρησιμοποιήθηκε για να στηρίξει την επανεκλογή του προέδρου Ομπάμα και τους ισχυρισμούς για υπερβολικά στενή συνεργασία με τη CIA.

Συγγενείς θυμάτων της 11ης Σεπτεμβρίου παραπονέθηκαν επίσης ότι ηχογραφήσεις φωνητικών μηνυμάτων χρησιμοποιήθηκαν χωρίς άδεια. Η διαμάχη εντάθηκε τον Ιανουάριο του 2013 και αναμφίβολα μείωσε τις προοπτικές της ταινίας. Η Μπίγκελοου δεν μπήκε στις υποψηφιότητες για την καλύτερη σκηνοθεσία και η ταινία πήρε μόνο μία από τις πέντε υποψηφιότητές της – για το καλύτερο μοντάζ ήχου.

  • Μάρτιν Σκορσέζε, καλύτερος σκηνοθέτης για το «Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης»

Το 2003, ο Χάρβι Γουάνστιν βρισκόταν αναμφισβήτητα στο απόγειο των καταστροφικών ικανοτήτων του ως επιχειρηματίας της βιομηχανίας με θρυλικές ικανότητες εκστρατείας. (Η εταιρεία του Miramax είχε ήδη κερδίσει Όσκαρ για ταινίες τόσο διαφορετικές όσο το Cinema Paradiso, το Pulp Fiction και ο Ερωτευμένος Σαίξπηρ).

Έχοντας αναλάβει το γκανγκστερικό έπος εποχής του Σκορσέζε, το οποίο προετοιμαζόταν εδώ και καιρό και στο οποίο πρωταγωνιστούσαν οι Ντάνιελ Ντέι-Λιούις και Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο Γουάινστιν είδε μια χρυσή ευκαιρία να αποσπάσει ένα αγαλματίδιο για τον Σκορσέζε, ο οποίος μέχρι τότε δεν είχε κερδίσει ποτέ το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας.

Η Miramax κανόνισε να δημοσιεύσει ο Ρόμπερτ Γουάιζ, ο παγκοσμίως σεβαστός σκηνοθέτης της ταινίας «Η Μελωδία της Ευτυχίας» ένα άρθρο που τον υποστήριζε ανεπιφύλακτα στους Los Angeles Times, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν πληρωμένα άρθρα σε εφημερίδες που έλεγαν «Ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ, Ρόμπερτ Γουάιζ, δηλώνει ότι ο Σκοτσέζε αξίζει το Όσκαρ για τις Συμμορίες της Νέας Υόρκης».

Δεδομένου ότι είναι ενάντια στους κανόνες της Ακαδημίας να ανακοινώνουν οι ψηφοφόροι ποιον ψηφίζουν, η κίνηση αυτή προκάλεσε άμεση αποδοκιμασία – και ακόμη περισσότερο όταν αποδείχθηκε ότι το άρθρο είχε γραφτεί από έναν σύμβουλο εκστρατείας που εργάζεται για τη Miramax.

Αθώο θύμα των σκανδάλων, ο Σκορτσέζε έφαγε τα μούτρα του για άλλη μια φορά στο τελευταίο εμπόδιο, αλλά μάλλον ο Γουάνστιν δεν ήταν και τόσο αναστατωμένος- το Σικάγο, η άλλη μεγάλη ταινία της Miramax στην κούρσα, κέρδισε έξι Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και καλύτερης ταινίας.

  • Τσιλ Γουίλς, καλύτερος ηθοποιός δεύτερου ρόλου για την ταινία (Άλαμο) The Alamo

Το 1960, ο Τζον Γουέιν έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση πίσω από την κάμερα, για να αφηγηθεί την ιστορία της περίφημης αναμέτρησης του 1836 μεταξύ των επαναστατών του Τέξας και του μεξικανικού στρατού. Ο Γουέιν έβαλε πολλά δικά του χρήματα σε αυτή την ταινία και έκανε ενθουσιώδη εκστρατεία για τα Όσκαρ, στα οποία ήταν δεόντως υποψήφια για επτά, απέναντι σε ταινίες όπως »Η Γκαρσονιέρα» και «Είμαστε Διεφθαρμένοι»

Ωστόσο, οι πιθανότητές του χάθηκαν σε μεγάλο βαθμό από μια δήλωση εκ μέρους του Τσιλ Γουίλς, ο οποίος ήταν υποψήφιος για τον καλύτερο δευτεραγωνιστή. Η διαφήμιση έγραφε: «Εμείς από το καστ του Άλαμο προσευχόμαστε πιο πολύ – απ’ ό,τι οι πραγματικοί Τεξανοί προσεύχονταν για τη ζωή τους στο Άλαμο – για να κερδίσει το Όσκαρ ο Τσιλ Γουίλς».

Οι ψηφοφόροι των Όσκαρ δεν είδαν με καλό μάτι την ιδέα ότι οι νεκροί του Άλαμο επιστρατεύτηκαν στις προσπάθειες του Γουίλς και ο Γουέιν έκανε τη δική του δήλωση, χαρακτηρίζοντάς τα λόγια του Τσιλ Γουίλς «αναληθή και καταδικαστέα».

Τελικά, στην τελετή του 1961 ο Γουίλς έχασε από τον Πίτερ Ουστίνοφ, το Άλαμο έχασε από την «Γκαρσονιέρα», και η ιστορία λέει ότι για όλα φταίει ο ατζέντης του Γουίλς, ο «Bow-Wow» Βόιτσεκοβιτς.

*Με στοιχεία από theguardian.com | Αρχική Φωτό: Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και ο σκηνοθέτης Μάρτιν Σκορτσέζε στο πλατό της ταινίας «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», 19 Δεκεμβρίου 2002.    REUTERS/Miramax Films-Handout

Περισσότερα Εδω

spot_img

ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ! ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ!

Εγγραφείτε στο Newsletter

- Μείνετε ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα
- Δεν θα ξαναχάσετε ποτε μια σημαντική είδηση

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την [link]πολιτική απορρήτου[/link] μας για περισσότερες λεπτομέρειες.


ΔΗΜΟΦΙΛΗ