Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το ολοκαίνουριο MINI Countryman, στην τρίτη πλέον γενιά του, πιο μεγάλο και άνετο από ποτέ, προσφέρει άπλετο χώρο για μια οικογένεια, μοντέρνο και διασκεδαστικό περιβάλλον και ταυτόχρονα οδηγική ευχαρίστηση.
Το νέο MINI Countryman δεν είναι και τόσο… μίνι, αλλά ένα οικογενειακό SUV που δεν του λείπει τίποτα. Διατηρεί την ίδια «τετραγωνισμένη» φιλοσοφία στην εξωτερική του σχεδίαση, αλλά έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις συγκριτικά με τον προκάτοχό του, χαρίζοντας ακόμα περισσότερους χώρους για τους επιβάτες και τις βαλίτσες τους.
Πιο συγκεκριμένα, η 3η γενιά του Countryman είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά 13cm, φτάνοντας τα 4.433mm, ενώ το πλάτος είναι 1.843mm και το ύψος 1.656 mm. Η αύξηση του μεταξονίου στα 2.692mm συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση της άνεσης.
Μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση με λιτές και καθαρές γραμμές και επιφάνειες, ενώ η ελαφρώς κυρτή οροφή του νέου Countryman μεταβαίνει απρόσκοπτα στην κολόνα C, η οποία διαθέτει διαφορετικό σχήμα ανάλογο της έκδοσης. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει έντονα το στοιχείο της διαφοροποίησης μεταξύ των μοντέλων και των επιλογών εξοπλισμού και έτσι τονίζεται ο ξεχωριστός χαρακτήρας του κάθε Countryman αναλόγως της έκδοσής του.
Αντίστοιχα, στο εσωτερικό η εμφάνιση είναι εντυπωσιακή, όπως και η προσοχή στη λεπτομέρεια ως είθισται στη βρετανική μάρκα. Φρέσκο και μοντέρνο σχεδιαστικά, ευχάριστη ατμόσφαιρα, ποιοτικά υλικά και φιλικά προς το περιβάλλον, άψογη συναρμογή και funky χαρακτηριστικά και λειτουργίες.
Το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών φέρουν 2D υφασμάτινη πλεκτή επένδυση από ανακυκλωμένο πολυεστέρα.
Την προσοχή συγκεντρώνει αμέσως η μοναδική ολοστρόγγυλη χαρακτηριστική οθόνη αφής OLED με διάμετρο 9,44 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό, που δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται. Εκεί απεικονίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και λειτουργίες του αυτοκινήτου με τις εντολές να δίνονται μέσω αφής ή φωνητικών εντολών χάρη στο MINI Operating System 9. Το μινιμαλιστικό εσωτερικό σημαίνει και απουσία του πίνακα οργάνων, με το Head Up Display να έχει αναλάβει το ρόλο του στις κύριες πληροφορίες που αφορούν τον οδηγό.
Η ευρυχωρία είναι χαρακτηριστική, πλέον οι πίσω επιβάτες δεν κάνουν καμία υποχώρηση. Επίσης, με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, ακόμη και ογκώδη αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν εύκολα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 460 έως 1.450lt.
Το νέο Countryman είναι το πρώτο που κατασκευάζεται στη Γερμανία και βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR, όπως και οι BMW X1 και X2 με όσα τεχνολογικά πλεονεκτήματα συνεπάγεται αυτό. Για παράδειγμα, στη νέα γενιά του μοντέλου, το MINI Countryman είναι το πρώτο όχημα με συστήματα υποβοήθησης επιπέδου 2 που επιτρέπουν την αυτόνομη οδήγηση.
Επιπλέον, εκτός από τις λειτουργίες αυτόματου παρκαρίσματος και το Parking View 360 μοιρών, το νέο MINI Countryman είναι σε θέση να εντοπίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια τις πιθανές θέσεις στάθμευσης χάρη σε 12 αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες Surround View, ενώ μπορεί επίσης να ξεκινήσει ανεξάρτητα διαδικασίες στάθμευσης σε περιορισμένο χώρο. Ως μέρος του προαιρετικού Parking Assistant Professional, το όχημα μπορεί να ξεπαρκάρει αυτόνομα μέσω smartphone χρησιμοποιώντας τη νέα λειτουργία Remote Parking. Εάν δεν υπάρχει επαρκής χώρος στο πλάι του οχήματος, το MINI Countryman χρησιμοποιεί αυτή τη λειτουργία για να βγει μόνο του από τη θέση στάθμευσης, διευκολύνοντας τον οδηγό να επιβιβαστεί.
Το νέο Countryman διατίθεται σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού: Essential, Classic, Favoured και JCW Trim, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, διατίθενται διαφορετικά φινιρίσματα αμαξώματος και οροφής, καθώς και διάφορα εσωτερικά χρώματα. Η εκφραστική έκδοση Favoured, με την οροφή αντίθεσης και το πλαίσιο της εμπρός μάσκας σε ζωηρό ασημί, προσδίδει κομψές πινελιές στο Smokey Green χρώμα του αμαξώματος. Οι ζάντες 20 ιντσών στην αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση Windmill Spoke δύο τόνων τονίζουν τη δυναμική εμφάνιση του MINI Countryman C.
Κινητήρες
Η πλούσια γκάμα κινητήρων μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και τις προτιμήσεις, αφού περιλαμβάνει τόσο θερμικές όσο και -για πρώτη φορά- αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, ακόμη ένα πλεονέκτημα από τη χρήση της πλατφόρμας FAAR.
Όσον αφορά τα θερμικά σύνολα, υπάρχουν διαθέσιμες μια πετρελαιοκίνητη και τρεις βενζινοκίνητες επιλογές. H βασική έκδοση MINI Countryman C εφοδιάζεται με έναν mild hybrid 48V τρικύλινδρο 1.500άρη TwinPower Turbo κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 170PS και 280Nm ροπής. Από στάση φτάνει τα 100km/h σε 8,3sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 212km/h.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,1-6,5lt/100km. Ακολουθεί το δίλιτρο τετρακίνητο Countryman S ALL4, επίσης, με ήπιο υβριδικό σύστημα που αποδίδει 218PS. Στην κορυφή συναντάμε το τετρακίνητο John Cooper Works ALL4 εφοδιασμένο με τον πλήρως ανανεωμένο 2.0lt TwinPower Turbo των 300PS και 400Nm ροπής. Το JCW από στάση φτάνει τα 100km/h σε μόλις 5,4sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250km/h. Την γκάμα των θερμικών εκδόσεων ολοκληρώνει η προσθιοκίνητη έκδοση Countryman D με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και συνολικής απόδοσης 163PS.
Όσον αφορά τις ηλεκτρικές εκδόσεις, το Countryman διατίθεται στην προσθιοκίνητη έκδοση Countryman Ε με απόδοση 204PS και την τετρακίνητη SE ALL4 συνδυαστικής απόδοσης 313PS. Η έκδοση Ε χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ροπή 250Nm. Το Countryman E επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 8,6sec. Oι δύο ηλεκτροκινητήρες του τετρακίνητου MINI Countryman SE ALL4 παράγουν συνδυασμένη ροπή 494Nm και το SE ALL4 πραγματοποιεί «0-100» σε 5,6sec. Μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 66,45kWh προφέρει 462km αυτονομία για την έκδοση E και 433km για την SE ALL4, στον κύκλο WLTP.
Στο δρόμο
Με αφετηρία τον Πύργο Μελισσουργού, όπου έγινε η αρχική γνωριμία μας με τα ολοκαίνουρια MINI Countryman και συγκεκριμένα την εισαγωγική έκδοση C, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία σύντομη οδηγική γεύση σε μία όμορφη διαδρομή της Αθηναϊκής Ριβιέρας που συμπεριλάμβανε όσα χρειάζεται να καταλάβει κάποιος από το αυτοκίνητο σε μια πρώτη σύντομη επαφή. Η επιλογή της διαδρομής αυτής έγινε από την Driving Academy, ενώ οι ιδιοκτήτες της, Θωμάς και Νικόλας Παπαπάσχος, ανέλαβαν να μας αναλύσουν και εξηγήσουν λεπτομερώς τα νέα προγράμματα και τις λειτουργίες των Countryman πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση.
Η θέση οδήγησης αναμενόμενα ιδανική για τη σωστή και ασφαλή οδήγησή μας. Οι ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι διευκόλυναν να τη βρούμε αμέσως. Οδηγώντας το MINI Countryman C, η ικανοποίηση ήρθε αμέσως ακόμα και από το βασικό 1.500άρη κινητήρα, ο οποίος έχει δύναμη από χαμηλές στροφές και αθόρυβη λειτουργία. Μέσα στην καμπίνα ζεις ήρεμα και πολιτισμένα, η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, όπως και η ηχομόνωση και η απορροφητικότητα από τις αναρτήσεις, ενώ δεν ταλαιπωρούν κραδασμοί, ακόμα και με τις 20άρες ζάντες που είχε το δικό μας Countryman.
Η άνεση ισορροπεί ιδανικά με την πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά, η οποία… εκδηλώνεται με τον καλύτερο τρόπο στο πρόγραμμα Go Kart (Sport), όπου αλλάζει χαρτογράφηση. Τα προγράμματα οδήγησης, τα MINI Experience Modes, όπως ονομάζονται, αποτυπώνουν τις αλλαγές με ψηφιακά και οπτικά μέσα. Με το πάτημα του διακόπτη «Experiences» ενεργοποιούνται τα διαφορετικά οδηγικά modes. Το τιμόνι έχει ωραία αίσθηση και είναι ακριβές, ωστόσο, έλειψαν τα paddles πίσω από τη στεφάνη για τη συμμετοχή στην αλλαγή σχέσεων, τα οποία μπορεί να βρει κάποιος στο πακέτο εξοπλισμού John Cooper Works trim.
Τιμές και Εκδόσεις του MINI Countryman:
Countryman C 1.5 170 PS Essential: 34.500 ευρώ
Countryman C 1.5 170 PS Classic: 37.900 ευρώ
Countryman C 1.5 170 PS Favoured: 38.500 ευρώ
Countryman C 1.5 170 PS John Cooper Works: 41.451 ευρώ
Countryman S 4ALL 2.0 218 PS: 44.600 ευρώ
Countryman JCW 4ALL 2.0 300 PS: 57.750 ευρώ
Countryman D 2.0 163 PS: 39.900 ευρώ
Countryman E 204 PS: 43.950 ευρώ
Countryman SE ALL4 313 PS: 49.950 ευρώ.
To άρθρο Παρουσίαση: Το νέο MINI Countryman στην Ελλάδα – Τιμές και εκδόσεις δημοσιεύτηκε στο NewsIT .