20.6 C
Volos
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Το νέο άλμπουμ της Beyoncé είναι το πιο πολιτικοποιημένο

Date:

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δένδιας: Ίσως η όρεξη της Τουρκίας ανοίξει και για τους Αντίπαξους

Σε ένα περιβάλλον δυσοίωνο που διέψευσε τις φρούδες ελπίδες...

Κωνσταντίνος Αργυρός: H φωτογραφία με μαγιό σε ηλικία 7 ετών

Ένα μοναδικό στιγμιότυπο από τα παιδικά του χρόνια μοιράστηκε...

Μέση Ανατολή: Μπαράζ βομβαρδισμών του Ισραήλ – Η απάντηση στο Ιράν έχει ήδη ξεκινήσει

Οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις (IDF) επιβεβαίωσαν την Τετάρτη (17/4)...

Η αντίστροφη μέτρηση για το επόμενο άλμπουμ της Beyoncé, Act II, ξεκίνησε επίσημα, όπως σημείωσε η ίδια η σούπερ σταρ στο Instagram. Σε μια ανάρτηση που ήταν ταυτόχρονα και το art drop του άλμπουμ, η Beyoncé αποκάλυψε μια εικόνα της ίδιας να ιππεύει ένα λευκό άλογο, κρατώντας μια αμερικανική σημαία, στολισμένη στα κόκκινα, λευκά και μπλε.

«Αυτό το άλμπουμ ετοιμαζόταν πάνω από πέντε χρόνια», έγραψε η Beyoncé στη συνοδευτική λεζάντα. «Γεννήθηκε από μια εμπειρία που είχα πριν από χρόνια, όπου δεν ένιωθα ευπρόσδεκτη … και ήταν ξεκάθαρο ότι δεν ήμουν». Το 2016, η τραγουδίστρια αντιμετώπισε αντιδράσεις από την mainstream country κοινότητα μετά την κυκλοφορία ενός country τραγουδιού.

Το εξώφυλλο του άλμπουμ Act II παίζει με την εικονογραφία της country μουσικής, από το άλογο μέχρι τις μπότες, τη σημαία και το καπέλο των 10 γαλόνι. Η Francesca T Royster, καθηγήτρια Αγγλικών στο Πανεπιστήμιο DePaul και συγγραφέας του βιβλίου Black Country Music: Listening for Revolutions, πιστεύει ότι αυτές οι αναφορές έχουν σκοπό να προκαλέσουν συζήτηση.

«Η ελπίδα μου είναι ότι σε χρόνια από τώρα, η αναφορά της φυλής ενός καλλιτέχνη, όσον αφορά την απελευθέρωση ειδών μουσικής, θα είναι άσχετη»

Δείτε την ανάρτηση της Beyoncé 

«Το λευκό και αγροτικό πρόσωπο της country μουσικής»

«Η αισθητική επιλογή είναι τολμηρή και φαίνεται να σηματοδοτεί τους τρόπους με τους οποίους η Beyoncé βάζει τον εαυτό της σε συζητήσεις σχετικά με τον εθνικισμό, ένα θέμα πολύ κεντρικό στις συζητήσεις σχετικά με τη μουσική της χώρας, τον πατριωτισμό και την αυθεντικότητα, από την εποχή της προέλευσής της» δήλωσε η Royster.

Στη λεζάντα, η Beyoncé έγραψε: «Η ελπίδα μου είναι ότι σε χρόνια από τώρα, η αναφορά της φυλής ενός καλλιτέχνη, όσον αφορά την απελευθέρωση ειδών μουσικής, θα είναι άσχετη».

Η ίδια δήλωσε ότι μετά από μια «βαθύτερη βουτιά στην ιστορία της country μουσικής» είδε «πώς η μουσική μπορεί να ενώσει τόσους πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα ενισχύει τις φωνές ορισμένων από τους ανθρώπους που έχουν αφιερώσει τόσο μεγάλο μέρος της ζωής τους εκπαιδεύοντας τη μουσική μας ιστορία».

Διαφορετικοί καλλιτέχνες έχουν επηρεάσει το είδος από την αρχή του, όπως επεσήμανε τον περασμένο μήνα η μουσικός Rhiannon Giddens στον Guardian – σκλάβοι στην Καραϊβική εφηύραν έγχορδα όργανα που θα αποτελούσαν τη βάση για το σύγχρονο μπάντζο, και αιώνες αργότερα η μαύρη τραγουδοποιός Lesley Riddle συνέθεσε μια σειρά από επιτυχίες τη δεκαετία του 1930 για την πρώτη οικογένεια της κάντρι μουσικής, την οικογένεια Carter. Αλλά μέχρι σήμερα, το πρόσωπο της country μουσικής παραμένει σε μεγάλο βαθμό λευκό και αγροτικό.

Δείτε το teaser που κυκλοφόρησε πριν ένα μήνα 

«Σκυλί … που σημαδεύει κάθε δέντρο»

Αυτή η παράδοση είναι τόσο βαθιά που η Beyoncé έγινε πρόσφατα η πρώτη μαύρη γυναίκα που έφτασε στο Νο 1 του Billboard στο Hot Country Songs chart. Αυτή η διάκριση ήρθε χάρη στο πρώτο single του άλμπουμ, Texas Hold ‘Em.

Και αυτό, παρά το γεγονός ότι ένας ραδιοφωνικός σταθμός αρνήθηκε αρχικά να παίξει το τραγούδι, ενώ σχολιαστές όπως ο πρώην πρωταγωνιστής του Dukes of Hazzard, John Schneider, συνέκριναν την επέλαση της Beyoncé στο είδος με ένα «σκυλί … που σημαδεύει κάθε δέντρο».

Η λεζάντα υποσχέθηκε επίσης καλεσμένους έκπληξη και συνεργάτες. Την περασμένη εβδομάδα, η Dolly Parton αποκάλυψε ότι η Beyoncé είχε ηχογραφήσει μια διασκευή του κλασικού της τραγουδιού Jolene του 1973, η οποία μπορεί να εμφανιστεί στο Act II.

Παρόλο που τα τραγούδια μπορεί να έχουν ένα twang, η Beyoncé έκλεισε τη λεζάντα της γράφοντας: «Αυτό δεν είναι ένα country άλμπουμ. Αυτό είναι ένα άλμπουμ «Beyoncé»».

Όπως οι πρόεδροι των ΗΠΑ

Η εικόνα της Beyoncé πάνω σε ένα άλογο, τραβηγμένη από τον φωτογράφο Blair Caldwell, θυμίζει το τελευταίο της εξώφυλλο για το Renaissance, το dance άλμπουμ της που δανείστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη house μουσική.

Στο εξώφυλλο εκείνου του άλμπουμ, η Beyoncé καθόταν πάνω σε ένα άλογο με καθρέφτη και ντισκομπάλα. Η δημοσιογράφος της country μουσικής Marissa R Moss, εν τω μεταξύ, υπέθεσε ότι το εξώφυλλο μπορεί να είναι εμπνευσμένο από το Bill Pickett Invitational Rodeo, ένα μαύρο ροντέο δεκαετιών.

Η Royster πιστεύει ότι η επιρροή για τις εικόνες του Act II πηγαίνει ακόμη πιο πίσω. «Σκέφτομαι τα προεδρικά πορτρέτα, όπως εκείνα του Τζορτζ Ουάσινγκτον από τον Γκίλμπερτ Στιούαρτ και τον Τσαρλς Γουίλσον Πιλ».

Beyoncé – TEXAS HOLD ‘EM

Το μήνυμα της εικόνας

Ο ζωγράφος Kehinde Wiley είναι ίσως πιο γνωστός για την απεικόνιση του Μπαράκ Ομπάμα, η οποία κρέμεται στη Smithsonian National Portrait Gallery. Αλλά το 2010, ο Μάικλ Τζάκσον ανέθεσε επίσης στον καλλιτέχνη να τον απεικονίσει πάνω σε ένα λευκό άλογο, να μοιάζει με μονάρχη με πολυτελή πανοπλία και ρέουσα κάπα.

Η Royster λέει ότι το έργο τέχνης του Act II έχει ομοιότητα με αυτή την εικόνα. «Το εξώφυλλο της Beyoncé είναι ένας υπαινιγμός στις καλλιτεχνικές παρεμβάσεις και την αναπλαισίωση των μαύρων», δήλωσε.

Όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τη μαύρη κληρονομιά της country μουσικής και της καουμπόικης κουλτούρας μπορεί να βρουν προκλητική τη χρήση αυτών των συμβόλων από την Beyoncé. Ίσως να το θέλει έτσι. «Αυτές οι εικόνες είναι σίγουρα ένα χτύπημα στην εμπειρία ότι της είπαν ότι δεν ανήκει στη country μουσική, που βίωσε μετά την εμφάνιση του Daddy Lessons στο CMA το 2016», δήλωσε η Royster.

«Οι επικρίσεις που αντιμετώπισα όταν πρωτομπήκα σε αυτό το είδος…»

Εκείνη τη χρονιά, η Beyoncé κυκλοφόρησε το Lemonade, ένα πρωτοποριακό concept άλμπουμ γραμμένο για την απιστία του συζύγου της Jay-Z. Ένα από τα singles της, το Daddy Lessons, ήταν ένα country κομμάτι, το οποίο η τραγουδίστρια ερμήνευσε στα Country Music Awards με τους Chicks. Όμως κάποιοι στην κοινότητα της country γύρισαν την πλάτη στην Beyoncé και η επιτροπή Grammy του είδους απέρριψε το τραγούδι για τα βραβεία καλύτερου country τραγουδιού και country σόλο ερμηνείας.

Η Beyoncé αναφέρθηκε σε αυτή την εμπειρία στη λεζάντα της ανάρτησής της που αποκάλυψε το εξώφυλλο του άλμπουμ Act II, γράφοντας: «Οι επικρίσεις που αντιμετώπισα όταν πρωτομπήκα σε αυτό το είδος με ανάγκασαν να προωθηθώ πέρα από τους περιορισμούς που μου είχαν τεθεί. το act ii είναι το αποτέλεσμα της πρόκλησης του εαυτού μου και του χρόνου μου να λυγίσω και να συνδυάσω τα είδη μαζί για να δημιουργήσω αυτό το έργο».

Την τελευταία δεκαετία, πολλοί μαύροι καλλιτέχνες και σχεδιαστές μόδας έχουν ασχοληθεί με την ιστορία των μαύρων καουμπόηδων, με σχεδιαστές μόδας όπως ο Pyer Moss και ο Telfar να κυκλοφορούν συλλογές εμπνευσμένες από την αισθητική. Το twangy ντεμπούτο smash hit Old Town Road του Lil Nas X προκάλεσε παρόμοιο διάλογο.

Για τη Royster, όλα αυτά πρέπει να ληφθούν υπόψη όταν κατανοούμε το Act II: «Για μένα, αυτό σηματοδοτεί ότι η Beyoncé σκέφτεται την ιστορία, την κληρονομιά, αλλά και τη βασική της αφεντιά ως δημόσιο πρόσωπο».

*Με στοιχεία από theguardian.com



Περισσότερα Εδω

spot_img

ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ! ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ!

Εγγραφείτε στο Newsletter

- Μείνετε ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα
- Δεν θα ξαναχάσετε ποτε μια σημαντική είδηση

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την [link]πολιτική απορρήτου[/link] μας για περισσότερες λεπτομέρειες.


ΔΗΜΟΦΙΛΗ